Дирекция “Кадастър и общинска собственост”
Директор:
Атанас Тошевтел.: 0331 / 20 - 290
Дирекция "Кадастър и общинска собственост”, чрез двата си отдела - отдел "Кадастър и незаконно строителство" и отдел "Общинска собственост" и чрез главен експерт „Управление на кризи, сигурност и ОМП“ осъществява следните функции:
Отдел "Кадастър и незаконно строителство":
1. Изпълнява функциите и задачите по устройство на територията, регламентирани в ЗУТ, свързани с подготовка на документацията във връзка с устройството на територията, градоустройството, строителството, архитектурата.
2. Извършва административно-технически услуги по одобряване изменения на регулационни планове и кадастралната карта.
3. Подготвя документи за прокарване на временни пътища и право на преминаване през чужди имоти.
4. Подготвя преписки за промяна предназначението на земеделските земи, съгласно Закона за опазване на земеделските земи и преписки по параграф 4 от ЗСПЗЗ.
5. Извършва контрол за недопускане на незаконно строителство, като съставя и връчва актове на нарушителите.
6. Съставя констативни протоколи и подготвя заповеди на кмета за спиране на строителството в отклонение от одобрените проекти, заповеди за премахване на незаконни строежи.
Отдел "Общинска собственост":
1. Издирва, проучва и комплектова документите, доказващи собствеността на общината, в това число и преписки за деактуване на имоти държавна собственост, съставя актове за общинска собственост на недвижими имоти и осъществява действия по отписването им от актовите книги.
2. Поддържа в актуално състояние регистъра на актове за общинска собственост и следи за вписването им в Служба по вписванията. Изпраща препис от акта в 7-дневен срок от вписването му на службата по геодезия, картография, и кадастър, на областния управител и на лицата, на които е предоставен имота.
3. Изготвя справки и издава удостоверения по молби на физически и юридически лица за собствеността на имотите, заверява молби-декларации по обстоятелствени проверки и преписки по актове за непълноти и грешки в кадастралните карти на територията на общината, където Общината е заинтересован собственик.
4.Изготвя, обработва, докладва и придвижва преписки по придобиването, учредяването на права на ползване и на строеж, права за пристрояване и надстрояване и други ограничени вещни права върху общинските недвижими имоти, както и продажби и замени на общинско имущество.
5. Съгласно ЗОС, ЗУТ, НРПУРОИ и НУРУЖНГНПНПОЖ разработва предложения за разпоредителните сделки и продажбите на общинските жилища.
6. Съгласно ЗОС и НРПУРОИ разработва предложения за управлението на публичната общинска собственост и постъпилите молби от сдружения с нестопанска цел до Кмета за внасяне и разглеждане в Общински съвет и след приемането им изготвя заповедите и договорите, свързани с тях.
7. Организира и контролира управлението на нежилищните имоти-общинска собственост.
8. Подготвя и предлага на кмета на общината предложения по управлението на частната общинска собственост.
9. Подготвя необходимите документи и организира цялостната процедура за провеждане на търгове и конкурси за отдаване под наем или при продажби на имоти - общинска собственост, изготвя заповеди и договори свързани с тях.
10. Подготвя допълнителните споразумения към вече сключени договори за наем в съответствие с настъпили промени, както и предизвестия за прекратяването им.
11. Води картотека с досиетата на сключените договори за отдаване под наем на нежилищни имоти - общинска собственост.
12. Отразява сключването на договорите за наем на нежилищни имоти - общинска собственост, месечния наем, всички промени по договорите, както и прекратяването им в програмния продукт контролира редовността на плащанията на наемната цена и подготвя информация до дирекция Правно нормиране за просрочените плащания от нередовни наематели.
13. Следи за състоянието на общинските имоти и прави предложение за осигуряване на бюджетни средства за ремонта и поддръжката им.
14. Организира и провежда процедури за учредяване на общински концесии. Извършва след концесионен контрол. Подава информация в националния концесионен регистър.
15. Осъществява дейностите свързани със земеделието и горите. Събира и обобщава информация за НСИ и Областна служба "Земеделие и гори" относно растениевъдството и животновъдството в общината.
16. Извършва справки и въз основа на тях издава служебни бележки относно правото на ползване на земеделски земи, служебни бележки от емлячните регистри.
17. Изготвя заповеди по чл.34 от ЗСПЗЗ и чл.22б от Закона за виното и спиртните напитки.
18. Подготвя документация и участие в търгове за отдаване под наем на земеделски земи от общински поземлен фонд.
19. Осъществява координация между Контролна техническа инспекция-Пловдив и собствениците на земеделска, земна и горска техника, както и координация на кметовете на населени места и институциите свързани със земеделието.
20. Участва в Областна комисия за установяване на вреди и щети по пчелите, както и Областна комисия към Регионална дирекция по горите - Пловдив за смяна на статута на имоти в горски фонд.
21. Участва в работата на комисията по § 62 от ППЗСПЗЗ, за придобиване на собственост върху ползваните земи, изготвя заповеди за признаване и отказване право на собственост върху земеделски земи.
Главен експерт „Управление на кризи, сигурност и ОМП“:
1. Организира разработването на военновременния план на Общината и осъществява неговото поддържане и коригиране в съответствие с изискванията.
2. Разработва плана за превеждане на Общината в готовност за работа във военно време. Координира и контролира изпълнението на задачите, произтичащи от него.
3. Контролира техническата изправност и поддържането на пунктовете за управление на общината. Организира и контролира оперативното денонощно дежурство за поддържане готовността на общината за оповестяване във военно време, при стихийни бедствия, аварии и кризи.
4. Организира и контролира защитата на класифицираната информация, представляваща държавна и служебна тайна, съгласно Закона за защита на класифицираната информация и Правилника за прилагането му.
5. Разработва плана за управление при кризи.
6. Организира и координира разработването на плана за защита при бедствия.