Дирекция "Счетоводство, финансово управление и контрол"

Услуги на отдела

Директор:
...тел.: 0331 / 


Основни функции на дирекцията:
 
Дирекция ”Счетоводство, финансово управление и контрол” е структурирана в два отдела: отдел  „Счетоводно обслужване“ и отдел „Финансово управление и контрол“. Структурните единици в дирекцията осъществяват следните функции: 
 
Отдел "Счетоводно обслужване":
  1. Счетоводно отразява в счетоводния софтуер - приходите и разходите на бюджета на община Асеновград, съгласно действащата единна бюджетна класификация.
  2. Отчита и изготвя отчетни форми на Министерство на финансите за сумите, получени по програми за външни финансирания.
  3. Изготвя всички платежни документи, касаещи касовите и безналичните плащания и контролира изрядността на разходооправдателните документи към тях.
  4. Извършва текущ и последващ контрол по своевременното завеждане на стопанските операции и разходването на средствата.
  5. Осъществява аналитично отчитане на приходите и разходите на всички необходими поднива за нуждите на управленското счетоводство.
  6. Изготвя всички отчетни и статистически форми по образец от МФ и НСИ, касаещи счетоводната информация.
  7. Води счетоводна отчетност на всички дълготрайни и краткотрайни активи и пасиви, като извършва ежегодни инвентаризации и предлага препоръки на дирекция “Кадастър и общинска собственост” по правилното ползване, съхраняване и бракуване на инвентара на общината.
  8. Изготвя ведомости за заплати и платежни документи за осигуровки върху заплатите на работниците и служителите, на общинските съветници от Общински съвет – Асеновград и работещите по Утвърден списък със заповед на кмета на общината граждански договори .
  9. Осъществява касово събиране на приходите от наеми и услуги, извършвани от общинската администрация и тяхното фактуриране, таксите по ЗМДТ и санкциите по ЗДвП. Подава информация на определени със заповед на кмета дирекции за отписване на задълженията от регистъра на длъжниците.
  10. Изготвя консолидирания счетоводен баланс на община Асеновград и всички структури към нея, както и отчетните форми към същия.
  11. Изготвя справки и дава становища относно счетоводната информация за нуждите на одитиращите органи (Сметна палата, АДФИ и др.).
  12. Дава методически, методологически, организационни и други указания на всички счетоводства от ВРБ, свързани с прилагането на нормативната уредба, касаеща счетоводната политика, Националните счетоводни стандарти и Международните счетоводни стандарти, ЗДДС, ЗКПО, ЗДДФЛ, ЗМДТ и други.
  13. Осъществява цялостната организация за публичното обсъждане на отчета за изпълнението на бюджета и отчета на общински дълг.
  14. Подготвя за внасяне информация в Общинския съвет за изпълнението на бюджета и отчета на общинския дълг.
 
Отдел „Финансово управление и контрол“
  1. Проучва и прилага българското и европейското законодателство и нормативната уредба в областите, касаещи дейността на отдела.
  2. Изготвя бюджетни и финансови  прогнози, справки и експертни анализи във връзка с настоящи и бъдещи финансови инициативи на общината. 
  3. Участва в разработването на инвестиционни стратегии.
  4. Извършва оценки за финансова устойчивост и рентабилност на нови финансови инициативи.
  5. Събира, систематизира и архивира финансова и друга информация, необходима за работата на отдела.
  6. Разработва и внася предложения пред Общински съвет и участие в съответните комисии.
  7. Осъществява  предварителен контрол за законосъобразност преди да се вземе решение или да се извърши действие от ръководството на общината.
  8. Осъществява контрола по т.7 чрез проверки на документи, факти и обстоятелства свързани с предоставяне на увереност за спазване на приложимото законодателство и писмено изразяват мнение относно законосъобразността на: 
  • Решенията/действията, свързани с разпореждане с активи и средства;
  • Решенията/действията, свързани с управление и стопанисване на имуществото на общината; 
  • Други решения, от които се пораждат права, респективно задължения за общината и/или нейните служители.
  1. Разработва правила, политики, процедури и други относно осъществяване на предварителен контрол за законосъобразност.
  2. Наблюдава действието на правилата, политиките, процедурите и други за осъществяване на предварителен контрол и разработват нови такива, с цел подобряване на ефективността им и в съответствие с действащото законодателство, вътрешните актове на общината и други.
  3. Дава предложения за актуализиране на системите за финансово управление и контрол в частта им за предварителен контрол за законосъобразност.
  4. Дава указания на второстепенните разпоредители с бюджет за осъществяване на предварителен контрол за законосъобразност.
  5. Отговаря за документирането на проверките, извършени при осъществяване на предварителния контрол за законосъобразност.
  6. Участва в организирането и представянето пред Министъра на финансите на информацията за функционирането, адекватността, ефикасността и ефективността на системите за финансово управление и контрол в община Асеновград, включително за разпоредителите с бюджет от по-ниска степен, търговските дружества по чл.2, ал.2, т.8 от Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор.
  7. Следи за прилагането на системата за двоен подпис при поемане на задължение и/или извършване на плащане.
  8. Води регистър на постъпили заявки за поемане на задължения и искания за  извършване на разход и други.
  9. Обобщаване на риск-регистрите, предоставени от отделните ръководители на структурни звена, съдържащи идентифицираните рискове, които могат да застрашат постигането на стратегическите и оперативни цели на организацията и своевременното им документиране в риск-регистъра на община Асеновград.
ОПОС
ОПАК
Администрация онлайн
ЕС
ЕСФ