Дирекция "Счетоводство, финансово управление и контрол"
Дирекция ”Счетоводство, финансово управление и контрол” е структурирана в два отдела: отдел „Счетоводно обслужване“ и отдел „Финансово управление и контрол“. Структурните единици в дирекцията осъществяват следните функции:
Отдел "Счетоводно обслужване":
- Счетоводно отразява в счетоводния софтуер - приходите и разходите на бюджета на община Асеновград, съгласно действащата единна бюджетна класификация.
- Отчита и изготвя отчетни форми на Министерство на финансите за сумите, получени по програми за външни финансирания.
- Изготвя всички платежни документи, касаещи касовите и безналичните плащания и контролира изрядността на разходооправдателните документи към тях.
- Извършва текущ и последващ контрол по своевременното завеждане на стопанските операции и разходването на средствата.
- Осъществява аналитично отчитане на приходите и разходите на всички необходими поднива за нуждите на управленското счетоводство.
- Изготвя всички отчетни и статистически форми по образец от МФ и НСИ, касаещи счетоводната информация.
- Води счетоводна отчетност на всички дълготрайни и краткотрайни активи и пасиви, като извършва ежегодни инвентаризации и предлага препоръки на дирекция “Кадастър и общинска собственост” по правилното ползване, съхраняване и бракуване на инвентара на общината.
- Изготвя ведомости за заплати и платежни документи за осигуровки върху заплатите на работниците и служителите, на общинските съветници от Общински съвет – Асеновград и работещите по Утвърден списък със заповед на кмета на общината граждански договори .
- Осъществява касово събиране на приходите от наеми и услуги, извършвани от общинската администрация и тяхното фактуриране, таксите по ЗМДТ и санкциите по ЗДвП. Подава информация на определени със заповед на кмета дирекции за отписване на задълженията от регистъра на длъжниците.
- Изготвя консолидирания счетоводен баланс на община Асеновград и всички структури към нея, както и отчетните форми към същия.
- Изготвя справки и дава становища относно счетоводната информация за нуждите на одитиращите органи (Сметна палата, АДФИ и др.).
- Дава методически, методологически, организационни и други указания на всички счетоводства от ВРБ, свързани с прилагането на нормативната уредба, касаеща счетоводната политика, Националните счетоводни стандарти и Международните счетоводни стандарти, ЗДДС, ЗКПО, ЗДДФЛ, ЗМДТ и други.
- Осъществява цялостната организация за публичното обсъждане на отчета за изпълнението на бюджета и отчета на общински дълг.
- Подготвя за внасяне информация в Общинския съвет за изпълнението на бюджета и отчета на общинския дълг.
Отдел „Финансово управление и контрол“
- Проучва и прилага българското и европейското законодателство и нормативната уредба в областите, касаещи дейността на отдела.
- Изготвя бюджетни и финансови прогнози, справки и експертни анализи във връзка с настоящи и бъдещи финансови инициативи на общината.
- Участва в разработването на инвестиционни стратегии.
- Извършва оценки за финансова устойчивост и рентабилност на нови финансови инициативи.
- Събира, систематизира и архивира финансова и друга информация, необходима за работата на отдела.
- Разработва и внася предложения пред Общински съвет и участие в съответните комисии.
- Осъществява предварителен контрол за законосъобразност преди да се вземе решение или да се извърши действие от ръководството на общината.
- Осъществява контрола по т.7 чрез проверки на документи, факти и обстоятелства свързани с предоставяне на увереност за спазване на приложимото законодателство и писмено изразяват мнение относно законосъобразността на:
- Решенията/действията, свързани с разпореждане с активи и средства;
- Решенията/действията, свързани с управление и стопанисване на имуществото на общината;
- Други решения, от които се пораждат права, респективно задължения за общината и/или нейните служители.
- Разработва правила, политики, процедури и други относно осъществяване на предварителен контрол за законосъобразност.
- Наблюдава действието на правилата, политиките, процедурите и други за осъществяване на предварителен контрол и разработват нови такива, с цел подобряване на ефективността им и в съответствие с действащото законодателство, вътрешните актове на общината и други.
- Дава предложения за актуализиране на системите за финансово управление и контрол в частта им за предварителен контрол за законосъобразност.
- Дава указания на второстепенните разпоредители с бюджет за осъществяване на предварителен контрол за законосъобразност.
- Отговаря за документирането на проверките, извършени при осъществяване на предварителния контрол за законосъобразност.
- Участва в организирането и представянето пред Министъра на финансите на информацията за функционирането, адекватността, ефикасността и ефективността на системите за финансово управление и контрол в община Асеновград, включително за разпоредителите с бюджет от по-ниска степен, търговските дружества по чл.2, ал.2, т.8 от Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор.
- Следи за прилагането на системата за двоен подпис при поемане на задължение и/или извършване на плащане.
- Води регистър на постъпили заявки за поемане на задължения и искания за извършване на разход и други.
- Обобщаване на риск-регистрите, предоставени от отделните ръководители на структурни звена, съдържащи идентифицираните рискове, които могат да застрашат постигането на стратегическите и оперативни цели на организацията и своевременното им документиране в риск-регистъра на община Асеновград.