Дирекция "Местни приходи и бюджет"

Услуги на отдела

Директор:
Нели Ангелова-Байчаровател.: 0331 / 6-21-40


Основни функции на дирекцията:
 
Дирекция „Местни приходи и бюджет” е структурирана в два отдела: „Местни данъци и такси” и „Бюджет и човешки ресурси“. В дирекцията се осъществяват следните функции:
 
Отдел „Местни данъци и такси ”:
  1. Извършва дейности, свързани с обслужване на данъкоплатците по Закона за местни данъци такси, приемане и обработка на данъчните декларации по ЗМДТ, проверка на декларираните от данъкоплатците данни, проверка за възстановяването на надвнесените или недължимо внесени суми по ЗМДТ на физически и юридически лица, съгласно утвърдените процедури.
  2. Извършва проверки и ревизии съгласно ДОПК и утвърдените процедури за работа и данъчното законодателство за установяване на задължения за местни данъци и такса битови отпадъци.
  3. Организира доброволното изпълнение на данъчните задължения и задължения за такса битови отпадъци от собствениците на недвижими имоти, както и други публични задължения.
  4. Установява административните нарушения и налага административните наказания по ЗМДТ и по ДОПК, както и осъществява процесуалното представителство в административнонаказателното производство.
  5. Изготвя удостоверения за данъчна оценка, за платен данък наследство, за платен данък върху МПС, съгласно ЗМДТ.
  6. Издава и връчва съобщения и документи, свързани с определянето на данъчни задължения и задължения за такса за битови отпадъци по ЗМДТ.
  7. Информира и разяснява на данъчните субекти правата и задълженията им по ЗМДТ и ДOПК, включително чрез изготвяне на отговори на писмени запитвания, както и да оказва съдействие при попълване на формуляри и декларации.
  8. Изготвя становища и отговори на постъпили заявления от физически и юридически лица, организации и други.
  9. Изготвя и участва в изготвянето на предложения до Общински съвет за промени в Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на община Асеновград, Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Асеновград, и други наредби, свързани с дейността на отдела.
  10. Приема, съхранява и предава паричните средства от местни данъци и такси в сметката на Общината, чрез касиерите и счетоводителите от отдела.
  11. Отговаря за правилното съхранение и ползване на счетоводната информация.
  12. Осъществява текущ контрол по събиране на определени видове местни приходи.
  13. Изготвя удостоверения за наличие или липса на задължения към Общината.
  14. Изготвя становища и отговори на постъпили заявления от физически и юридически лица, организации и други.
  15. Изчислява и въвежда необходимата информация за размера на таксата за битови отпадъци на наемателите и ползвателите на общинска собственост.
  16. Въвежда необходимата информация относно удържаните суми от ползвателите на леки гаражни клетки и изготвя информация за дължимите и платени такси от издадените разрешения за поставяне на гаражи.
 
Отдел „Бюджет и човешки ресурси” :
  1. Организира съставянето, изпълнението и актуализирането на бюджета на общината.
  2. Осъществява цялостната организация за публичното обсъждане на проекто-бюджета на общината от местната общност.
  3. Изготвя бюджетната прогноза за следващи периоди.
  4. Организира съставянето, изпълнението и актуализирането на план-сметките на извънбюджетните сметки и фондове.
  5. Оказва методическа помощ по разработването и изпълнението на бюджета на всички бюджетни дейности.
  6. Изготвя становища, информации, докладни записки и други относно изпълнението на бюджета.
  7. Изготвя и участва в изготвянето на предложения до Общински съвет за промени в Наредба за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на общинския бюджет.
  8. Участва в разработването на структура или промени в структурата на общинска администрация. Оформя документите при сключване и промяна на трудовото и служебно правоотношение в съответствие действащото законодателство. Води личните досиета на служителите от общинската администрация.
  9. Организира разработването и актуализирането на длъжностните характеристики на служителите от общинската администрация. Разработва и съгласува длъжностните и поименните разписания на персонала в общинска администрация и звената към нея преди утвърждаването им от кмета на общината.
  10. Организира и методически подпомага оценяване изпълнението на служителите от общинската администрация – разработването на личните планове на служителите и изготвяне на формулярите за оценка на изпълнението, съгласно Наредбата за условията и реда за оценяване на служителите в държавната администрация.
  11. Организира дейностите по квалификация и обучение на служителите от общинската администрация и създава условия за повишаване на мотивацията и ефективността на труда им.
  12. Организира попълването на личните планове за обучение на служителите, представя ги за съгласуване на директора на дирекцията и изготвя годишния план за обучение.
  13. Подготвя и участва в процедурите при провеждане на конкурси за назначаване на служители по трудово и служебно правоотношение.
  14. Подготвя и прилага процедурите за осъществяване на конкурентен подбор между служителите съгласно нормативните изисквания.
  15. Разработва вътрешни правила за работна заплата, предлага ги за одобрение и контролира правилното им изпълнение.
  16. Изготвя докладни записки до Общински съвет при разработване и  актуализиране  на план-сметката по чл.66, ал.1 от ЗМДТ. 
  17. Участва в:
  • Разработване на процедури за идентифицирането на рисковете.
  • Въвеждане система за контрол и докладва /вътрешно и външно/ за значими рискове.
  1. Анализира разходването на средствата от фонд „Работна заплата” и прави целесъобразни предложения.
  2. Изготвя анализи по изпълнението на приходната и разходната част на бюджета и сметките за средствата от Европейския съюз.
  3. Ежедневно отразява промените по бюджета и предоставените субсидии на второстепенните разпоредители с бюджет.
  4. Осъществява методическо ръководство и контрол на второстепенните разпоредители с бюджетни средства по прилагането на нормативната база за осъществяване на бюджетния процес.
ОПОС
ОПАК
Администрация онлайн
ЕС
ЕСФ