Изпълнени проекти

Проект: „Актуализация на общинската програма за намаляване нивата на замърсителите и достигане на утвърдените норми в атмосферния въздух в община Асеновград” по ОП „Околна среда 2014-2020 г.”.  Обща стойност на проекта: 145 453 лв.

Целта на проекта е актуализация на общинската програма за намаляване на нивата на замърсителите в Община Асеновград и планиране на адекватни мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух, които да доведат до постигане на определените норми за КАВ. Актуализацията на общинската програма за КАВ е основано на ангажименти, произтичащи от националното законодателство и Директива 2008/50/ЕО на Европейския Парламент и на Съвета относно качеството на атмосферния въздух. Съгласно чл. 27, ал. 1 от ЗЧАВ и чл. 37, ал. 1 от Наредба № 12/2010 г за норми за серен диоксид, азотен диоксид, фини прахови частици, олово, бензен, въглероден оксид и озон в атмосферния въздух (Обн. ДВ, бр.58/2010 г.), в случаите, когато в даден район общата маса на емисиите довежда до превишаване на нормите за замърсители в атмосферния въздух, кметовете на общините разработват, а общинските съвети приемат програми за намаляване нивата на замърсителите и за достигане на утвърдените норми в установените за целта срокове, които са задължителни за изпълнение. Програмите включват цели, етапи и срокове за тяхното постигане, средства за обезпечаването им, система за отчет и контрол за изпълнението и система за оценка на резултатите, мерки по организиране и регулиране движението на автомобилния транспорт и др.

Резултат от изпълнението на проекта е изготвена качествена програма, адресираща основните източници на замърсяване на атмосферния въздух на територията на Община Асеновград и избор на адекватни мерки за подобряване КАВ.


„Национална програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради”.
 
Всички 28 одобрени за финансиране сгради по програмата за саниране в Община Асеновград са вече обновени, въведени в експлоатация и разплатени.       
Изпълнение на програмата в цифри:
- 89 броя регистрирани сдружения;
- 81 сдружения на собственици подали заявления за кандидатстване по програмата;
- 28 броя сдруженията подали документи през 2015г. получили финансиране;
Сключени 112 договора с изпълнители с предмет: извършване на технически и енергийни обследвания на сградите, инженеринг-/ проектиране, авторски надзор и строително монтажни работи/, строителен надзор;
- 28 енергийно обновени сгради;
Усвоени средства по програмата - 23 571 580 лв.;
Всички сдруженията от Асеновград подали документи през 2015 г. -  28 на брой получиха финансиране и сградите им бяха обновени. По сега действащите правила на програмата останалите сгради -53 на брой, подали документи през 2016 и 2017 г. са заведени в национален регистър, където чакат отпускане на нови средства. При ново финансиране на програмата със заведените в регистъра сгради по ред на постъпването им трябва да се сключват договори за финансиране и съответно те да бъдат санирани.
 
Към момента няма яснота около бъдещото финансиране и прием на нови документи по програмата. Това което се знае е, че след като бъдат завършени всички сгради подали документи през 2015 г. на национално ниво се очаква да бъдат приети нови указания и правила, които да очертаят бъдещата визия на държавата за продължение и финансиране на програмата.
 
Община Асеновград следи за всички новости и промени по темата и ще информира своевременно гражданите при настъпване на нови обстоятелства свързани с НПЕЕМЖС. 
 
Списък на обновените сгради:
гр. Асеноград, ул. Цар Иван Асен II № 99
гр.Асеноград, ул. Шести януари № 1-3-5-7
гр. Асеновград,  ул. Стоян Джасъмов № 10, кв. Запад, бл. 100
гр. Асеновград,  кв. Запад, ул. Стоян Джасъмов № 5, бл. 105
гр. Асеновград, ул. Цар Иван Асен II-ри № 104-106-108
гр. Асеновград жк Изток бл. 4 вх.
гр. Асеновград, ул. Хаджи Димитър Стоилов 2, кв. Запад, бл.3/8,
гр. Асеновград,  бл. Васил Левски № 19
гр. Асеновград, жк Запад, ул. Стоян Джамсъзов № 7
гр. Асеновград, ул. Лозница № 5, кв. Запад, бл. 108
гр. Асеновград, ул. Стоян Джансъзов № 4, кв. Запад, бл. 107
гр. Асеновград, ул. Цар Иван Асен II-ри № 78,80,82
гр. Асеновград, ул. Княз Борис I-ви № 6
гр. Асеновград, ул. Лозница № 6, блок 5/5
гр. Асеновград, ул.Васил Левски № 21
гр. Асеновград, ул. Стоян Джамсъзов № 6, кв. Запад, бл. 109
гр. Асеновград, кв. Изток , бл. 1
гр. Асеновград, кв. Запад , ул. Стоян Джамсъзов № 11, бл. 102
гр. Асеновград, ул. Княз Борис І-ви № 8
гр. Асеновград,  ул. 6-ти януари 11-13-15
гр. Асеновград, ж.к  Изток бл. 5
гр. Асеновград , кв. Запад ул. Георги Ковачев № 1 бл. 6/8
гр. Асеновград , ул. Цар Иван Асен II № 76
гр. Асеновград, бул. България 11/19
гр. Асеновград, ж.к. Изток , бл. 6
гр. Асеновград, кв. Запад, ул. Хан Кардам No 1,3,5, бл. 3/5
гр. Асеновград, Община Асеновград, кв. ИЗТОК бл. 3
гр. Асеновград,  ул. ГЕОРГИ КОВАЧЕВ № 3, ж.к. ЗАПАД, бл. 4/8
 

 
Проект: „Доставка и монтаж на специализирани легла за Дом за пълнолетни лица с физически увреждания - гр.  Асеновград”. Фонд „Социална закрила”. Обща стойност: 25 920 лв.
 
Дом за пълнолетни лица с физически увреждания - гр. Асеновград съществува от 1958 г. Той предоставя социални услуги за хора с физически увреждания. От 1996 г. домът се помещава в новопостроена монолитна сграда с капацитет 40 места.
 
Един от основните проблеми години наред беше легловата база. Използваха се стари русенски легла и втора употреба болнични метални легла без табли и прегради, които с течение на времето са се амортизирали и по никакъв начин не отговаряха на нуждите на хората с увреждания и стандартите на такъв тип социално заведение.
 
Именно поради това Община Асеновград разработи и кандидатства пред Фонд „Социална закрила” с проект „Доставка и монтаж на специализирани легла за Дом за пълнолетни лица с физически увреждания-гр. Асеновград”.
 
Стойността на проекта е 25 920 лв. От тях 23 328 лв. средства от Фонд „Социална закрила”, и 2 592 лв., съфинансиране на Община Асеновград. Със тези средства се закупиха 36 броя специализирани болнични легла и 36 броя болнични матраци.
 
За изпълнител бе избрана „Медика Трейдинг” ЕООД, която в срок достави и монтира заложено в проекта оборудване.
 
Реализацията на проекта има изключително положителен ефект на първо място върху потребителите на социалните услуги. Поради спецификата на уврежданията си голям част от тях прекарват много време в стаите и легла си. Има и постоянно лежащи потребители. През нощните часове с цел безопасност е необходимо поставянето на прегради и табли, с които старите легла не разполагаха. При рехабилитация, хранене и други процедури е важно леглата да имат повдигащи механизми и определени аксесоари с които старите легла също не разполагаха.
 
Доставката на новите специализирани легла с допълнителни принадлежности и аксесоари, осигурява на потребителите много по-голям комфорт и безопасност. В същото време служителите обгрижващи настанените лица могат по-качествено и професионално да извършват своята работа. Това значително подобрява условия за живот на потребителите от една страна  и работата на персонала от друга, което  води до значително подобряване като цяло на качеството на предоставяните  услуги.
 

 
Проект: "Обновяване на зона за отдих и скейтборд в района на градски плувен басейн  гр. Асеновград" Национална кампания “За чиста околна среда – 2018 г.” Обща стойност на проекта: 12 993 лв.
 
Същността на проекта "Обновяване на зона за отдих и скейтборд в района на градски плувен басейн  гр.Асеновград" беше оформяне на приятно място за почивка и отдих, като за целта  бяха оформени алеи и зелени площи с подходяща тревна настилка, декоративни насаждения и дървесни видове. С поставяне на необходимия брой пейки и кошчета за отпадъци  се подобри естетичния вид и микроклимата в района. Поставянето на осветление дава възможност зоната да бъде използвана и в тъмната част от денонощието. Като се има  предвид, че в града няма друго място пригодено за практикуване на скейтборт, целта е новоизградената зона да се превърне в притегателно място за отдих и спорт на децата и учениците.
 
Изпълнените дейности са: озеленяване; доставка и монтаж на пейки; закупуване и засаждане на храсти и дървесни видове; доставка на бетонови кошчета;  поставяне на парково осветление и доставка и монтаж на рампа за скейтборд.
 

 
Проект: „Подкрепа за независим живот” по ОП „Развитие на човешките ресурси 2014-2020 г.” Обща стойност на проекта: 499 980.50 лв.
 
Проекта подобри качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване. Предоставиха се интегрирани услуги в домашна среда. Водещи принципи при изпълнението на дейностите беше поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на „отделния човек” и осигуряване на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, предвид индивидуалната му оценка.
 
Проекта се реализира в съответствие с Актуализираната национална стратегия за демографско развитие на населението в Република България (2012-2030 г.), Националната стратегия за дългосрочна грижа и Националната стратегия за намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване 2020.
 

Проект: „Закупуване на два броя електромобили за нуждите на Община Асеновград” по Инвестиционна програма за климата; Пилотна схема за насърчаване използването на електромобили на „Национален доверителен еко фонд” Обща стойност 120 000 лв., от които  40 000 лв. финансиране от програмта и 80 000 лв. собствен принос.
 
По проекта се закупиха два броя електромобили за нуждите на Община Асеновград. От тях ще има значителни ползи за околната среда, най-вече защото електромобилите не генерират въглеродни емисии и спомагат за намаляването на изгорелите газове, въглеводородите и праховите частици в атмосферата.
 
Освен с редуцирането на отделяните въглеродни емисии в атмосферата, с което допринасят за намаляване изменението на климата, електромобилите  ще спомогнат и за намаляването на фините прахови частици и други замърсители на въздуха, произвеждани от конвенционалните автомобили. Намаляване замърсяването на въздуха е заложено в Директива 2008/50/ЕО на Европейски парламент и на Съвета относно качеството на атмосферния въздух. Използването на електромобили спомага за изпълнението на задълженията на страната ни, заложени както в Закона за изменението на климата, така и в Европейската Директива за чист въздух в Европа.
 
От електромобилите ще има и големи икономически ползи за общината:
– при 66 000 км годишен пробег за два конвенционални автомобила разходите за зареждане с гориво са около 17 100 лв. За същия годишен пробег разходите за зареждане на двата електромобила са около 2376 лв. – над пет пъти по малко.
 
Освен това, един конвенционален автомобил има значителни разходи за масла и друга поддръжка всяка година. Тези разходи при електромобила са равни на 0 лева.
 
Всичко това прави електромобила около 6 пъти по-икономичен в дългосрочен план. Освен това, електромобилите са значително по-практични и лесни за управление, особено в натоварена градска среда. Те осигуряват тихо придвижване, с което драстично спомагат и за намаляването на шума. 
 

Проект: "Нови възможности за грижа" Договарящ орган – Агенция за социално подпомагане. Стойност около 50 000 лв. месечно в зависимост от броя на потребителите и личните асистенти .
 
Проектът  създава устойчив модел за осигуряване на достоен живот и предоставяне на услуги в домашна среда на хора, които са в пълна или частична невъзможност за самообслужване и са в риск от социална изолация. Потребители 106 лица. Лични асистенти 103 лица.  
 

Проект по Оперативна програма “Регионално развитие” 2007-2013 г. “Разработване на интегриран план за градско възстановяване и развитие на гр. Асеновград” на стойност  499 260.00 лв.
 
Основен резултат от реализирането на проекта е изработването на ИПГВР  на гр. Асеновград, който да е насочен към устойчиво и трайно преодоляване на проблемите от икономически, природен и социален характер в града и преминаване към по-устойчиво и интегрирано градско развитие.
 
Резултати от проекта са: Изготвен ИПГВР с времеви хоризонт до 2020 г.; Изготвен целеви и проблемен анализ на настоящата ситуация; Изготвена визия за развитието на града до 2020г.; Проведени обществени обсъждания; Определени зони за въздействие на ИПГВР; Формулирани цели и стратегии на ИПГВР; Идентифицирани проектни идеи, проекти и възможности за публично частни партньорства; Идентифицирани заинтересовани страни, целеви групи, потенциални инвеститори, партньори и др; Изготвен план - график за изпълнение и програма за реализация на ИПГВР; Изготвен бюджет на ИПГВР; Изготвени индикатори за наблюдение и оценка на ИПГВР; Изработен нов ПУП или актуализиран действащ за зоните на въздействие включени в ИПГВР; Преценка за необходимост от ЕО и ОС на ПУП; Разработени предпроектни проучвания за проекти включени в ИПГВР.
 
В ИПГВР  са одобрени три зони за въздействие, а именно:
Зони с преобладаващ социален характер – това са територии с преобладаващи жилищни функции имащи изявени социално-икономически проблеми и лошо състояние на физическата среда: техническа инфраструктура, сграден фонд, зелени пространства, градско обзавеждане.
Зони на публични функции с висока обществена значимост – централни градски части включващи: административни и обществени сгради, пешеходни зони, обекти за спорт и отдих с общоградско значение.
Зони с потенциал за икономическо развитие – територии с основно предназначение за производствени и други бизнес дейности, които не удовлетворяват инвестиционното търсене за развитие на съществуващи и нови икономически дейности.
 
Мерките, обект на проектиране са: Изграждане и възстановяване на зони за обществен отдих, като паркове, зелени площи, детски площадки и др., включително поставяне на пейки, беседки, възстановяване на чешми, фонтани; Рехабилитация и реконструкция на улични мрежи; Основен ремонт/ реконструкция/обновяване на общински образователни институции – в т.ч и на детски ясли и градини, обединени детски заведения; Внедряване на мерки за енергийна ефективност; Основен ремонт/ реконструкция/обновяване на общински културни институции - културни центрове, театри, читалища, библиотеки и други.
 

Проект: „Техническа помощ за подготовка на инвестиционни проекти за програмен период 2014-2020 г. за град Асеновград”, по  Оперативна програма „Регионално развитие”  2007-2013 г. на стойност  512 788 лв.
 
Резултат от проекта е разработване на готови (зрели) проекти в пълна степен на проектна готовност (работни проекти в пълния им обем, съгласувания, одобрения, разрешения и др.) с които Община Асеновград ще има възможност да кандидатстват за финансиране със средства по линия на оперативната програма „Региони в растеж”  през  програмен период 2014 – 2020 г.
 
Разработиха се проекти за следните обекти:
1. Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сградата на читалище „Родолюбие”.
2. Благоустрояване на част от централната зона и площад „Академик Николай Хайтов”.   
3. Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сградата на ОДЗ „Зорница”.
4. Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сградата на ЦДГ „Надежда”.
5. Благоустрояване на междублокови пространства в ж.к. „Запад”.  
 

Проект: „Подкрепа за достоен живот”. Община Асеновград беше партньор на Агенция за социално подпомагане, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2007-2013 г.” Усвоените средства са на стойност 1 151 895 лв.
 
Проектът изпълни основната си цел за предоставяне на услуги в семейна среда чрез въвеждане на принципа „индивидуален бюджет за личен асистент”. Предоставиха се услуги общо на 109 потребители, а сключените договори с лични асистенти са общо 119. 
 

Проект по Оперативна програма „Административен капацитет”: „Повишаване на квалификацията на служителите в община Асеновград“.  Стойност  89 931,02 лв.
 
Проектът постигна заложените цели, а именно : Провеждане на обучения за развиване на  ключовите компетентности на служителите и провеждане на специализирани обучения, пряко свързани със специфичната дейност на служителите.  Целевата група на проекта включи всички служители на община Асеновград, кмет, заместник-кметове. Резултатите от дейностите по проекта ще доведат до усъвършенстване на работата на общинската администрация и подобряване на ефективността й за качествено обслужване на гражданите и бизнеса. По проекта  бяха обучени 176 служителя на 17 теми. 
 

         
Проект по Оперативна програма „Административен капацитет” „Ефективна и модерна администрация - община Асеновград”.  Стойност 151 897,06 лв.
 
Проектът постигна основната си цел за подобряване на ефективността на общинска администрация Асеновград, чрез подобряване на организацията и работните процеси в администрацията и стимулиране на организационното развитие на административната структура. Основни дейности по него бяха : дейности по организация и управление; извършване на функционален анализ на общинската администрация; разработване на предложения за промени в нормативни, стратегически и други документи и в устройствения правилник на администрацията; подобряване на организацията и работните процеси в общината;  провеждане на обучение; популяризиране на проекта.
 
Проектът постигна заложените цели да се оптимизира процеса на разработване, изпълнение и контролиране на политики, провеждани от община Асеновград за постигане на стратегически цели на общинската администрация; разработи се единна система за наблюдение, контрол и оценка на изпълнението на стратегическите документи в общината; разработиха се и се изпълняват качествено стратегическите документи за  програмен период  2014-2020г. в синхрон с потребностите на местното население, националните и регионални стратегически цели. Целевите групи на проекта бяха: Общинската администрация и структури на гражданското общество. Разработени бяха правила и методики за мониторинг, контрол и оценка на политиките за развитие на общината; Разработен  общински план за развитие на община Асеновград за периода 2014-2020 г.; Разработена концепция за пространствено развитие на община Асеновград. 
 

Проект по Оперативна програма „Административен капацитет” „Добро управление за успешно прилагане на политики в следващия програмен период” на стойност 79 072.47 лв.
 
В резултат на проекта в периода м. февруари – м. юни 2014 г. се разработи Общински план за развитие на община Асеновград за 2014-2020 г.
 
Общинският план за развитие на община Асеновград за 2014-2020 г. e разработен в съответствие с изискванията на Методически указания за разработване на Общински планове за развитие 2014 – 2020 г., разработени от Министерство на регионалното развитие. Той отчита заложените цели и приоритети в документите от по-високо йерархично равнище на национално ниво (Национална стратегия за регионално развитие 2012-2022, Национална концепция за пространствено развитие 2013-2025, Регионален план за развитие на ЮЦР за 2014-2020г.). Сред тях един от най-важните документи е Областната стратегия за развитие на област Пловдив.  
 
Стратегическата рамка на ОПР се базира на местния потенциал на Община Асеновград, от ситуационния анализ на настоящото състояние и перспективите за развитие, както и от политиките, залегнали в актуалните европейски, национални, регионални и областни стратегии за регионално развитие. Аналитичната част на състоянието и развитието на териториалния социално-икономически комплекс на община Асеновград, обхваща периода 2007-2011/12 г., и се базира на официалната статистическа и оперативна информация, която бе възможно да се осигури от различните институции и фирми. На тази база са  определени стратегическите и специфичните цели за развитието на Община Асеновград, чиято реализация ще допринесе за постигане на поставените цели на по-горните нива в стратегическото планиране – областно, регионално, национално и европейско. 
 

 
Проект по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”: „Помощ в дома” Договарящ орган – Агенция за социално подпомагане.  Стойност - 247 249.60 лв.
 
Проектът изпълни основната си цел да се създаде устойчив модел за осигуряване на достоен живот и предоставяне на услуги в домашна среда на хора, които са в пълна или частична невъзможност за самообслужване и са в риск от социална изолация. Специфичните цели по проекта бяха: 1.Създаване на Звено за услуги в домашна среда, насочени към осигуряване на почасова помощ в ежедневието и подкрепа за социално включване на лица от целевите групи. 2. Утвърждаване на общински модел за предоставяне на услуги в домашна среда  и разгръщането им на територията на цялата община. 3. Създаване на работни места в сектора на социалната икономика, както и да се осигури възможност за предоставяне на бедността при безработни лица.  Заложена целева група по проекта бяха: 74 бр. лица с трайни увреждания с ограничения или невъзможност за самообслужване (вкл. 4 бр. деца); 10 бр. възрастни хора с ограничения или невъзможност за самообслужване; 42 безработни лица, които ще бъдат наети като персонал в Звеното за социални услуги. След реализация на проекта през него са преминали 129 бр. лица с увреждания и 54 лица персонал.
 

 
Проект по ОП “Развитие на човешките ресурси” Социално включване на трайно институционализирани деца с увреждания в община Асеновград”.  Стойност  на проекта 184 815.50 лв.
 
Целта на проекта е да се създаде устойчив модел в община Асеновград за деинституционализация на деца с увреждания, настанени в специализирани институции за деца. Специфичните цели на проекта са: Разкриване на Център за настаняване от семеен тип за деца с увреждания след професионална оценка на потребностите на всяко дете. Създаване на възможности за социална включване и спазване правата на децата с увреждания, настанени в услугата от резидентен тип, чрез социална работа от обучен и мотивиран персонал. Създаване на модел за качествена грижа в среда, близка до семейната за деца с увреждания, съобразно индивидуалните им потребности.
 
Проектът е насочен към гарантиране и подобряване качеството на живот и насърчаване на социалното включване на 12 лица, настанени в домове за деца с трайни увреждания и две места за спешен прием на деца с увреждания от общността. Концепцията за всички проектни дейности в настоящия проект е да стимулира социалната активност на ползвателите на предвидената за разкриване социална услуга.
 
Целевите групи по проекта са 12 деца от Домове за медико-социални грижи и Домове за деца с умствена изостаналост, деца с увреждания от общността - 2 лица и не по-малко от 2 лица от семейства на деца с увреждания. Персонала ангажиран в социалните услуги за деца са: управител ЦНСТ, социален работник, медицинска сестра, детегледачи, хигиенист.
   
 
Програма „Растеж и устойчиво развитие на регионите”  реализирани 5 проекта
 
1. Проект:  „Изграждане на канализация на с.Конуш” – фаза 1 Усвоени средства – 424 840 лв.
Бенефициенти по проекта бяха жителите на с. Конуш.  Основните цели залегнали  в  проекта бяха: Подобряване и развитие на инфраструктурата и канализационната  мрежа в Община  Асеновград ; Изграждане на канализационна мрежа в с. Конуш ; Намаляване на несъответствията по отношение на дела от населението, включено към канализационна система, посредством екологосъобразно пречистване и заустване на битовите отпадъчни води; Опазване и подобряване състоянието на водите, както и опазване на биологичното разнообразие и защита на природата в общината ; Подобряване на  санитарно-хигиенните условия за живот и  намаляване на здравния риск за населението  с. Конуш; Подобряване на благосъстоянието на населението повишаване на цените на имотите и земята в селото.
 
2. Проект: „Изграждане на канализация на с. Козаново” Усвоени средства – 107 520 лв.
Бенефициенти по проекта бяха жителите на с. Козаново.  Цели залегнали  в  проекта бяха:
Подобряване и развитие на инфраструктурата и канализационната  мрежа в Община  Асеновград ; Изграждане на канализационно мрежа в с. Козаново; Опазване и подобряване състоянието на водите, както и опазване на биологичното разнообразие и защита на природата в общината; Подобряване на  санитарно-хигиенните условия за живот и  намаляване на здравния риск за населението с. Козаново; Подобряване на благосъстоянието на населението повишаване на цените на имотите и земята в селото.
 
3. Проект: „Изграждане на канализация на с. Леново” – фаза 1 Усвоени средства - 623 238 лв.
Бенефициенти по проекта бяха жителите на с. Леново.  Цели залегнали в проекта бяха:
Изграждане на канализационна мрежа на с. Леново; Присъединняване на населението на с. Леново  към канализационната мрежа; Подобряване  на условия  за живот  на населението; Намаляване опасността от замърсяване на водоснабдяващите подземни източници и от разпространение на  зарази; Подобрено благосъстоянието на населението повишени цените на имоти и земята в селото;
 
4. Проект: „Водоснабдяване на група Горнослав” Усвоени средства - 1 253 757 лв.
Бенефициенти по проекта бяха жителите на селата Горнослав, Долнослав , Червен, Стоево, Леново, Искра. След реализацията на проекта се постигна: Подобряване на икономическите показатели на водоснабдителната система и значително намаляване на загубите; Снабдяване на всички потребители с вода, отговаряща на изискванията за питейни нужди, с необходимите количества и налягане; Осигуряване на нормални експлоатационни условия; Намаляване честотата на авариите и необходимостта от ремонт на отделните водопроводни участъци, както и минимизиране здравния риск за населението, вследствие опасността от вторично замърсяване на питейните води; Устойчивост и ефективност на водоснабдяването, което е жизнено важен елемент за опазване здравето и живота на населението;
 
5. Проект: „Проект и изпълнение на цялостна модернизация и реконструкция на Общински пазар, Асеновград” фаза 1.  Проектът е на обща стойност 4 900 000лв.
Усвоени средства по програмата за фаза 1 са  600 000 лв.
Бенефициенти по проекта са жителите на Община Асеновград. Основни цели заложени в проекта са: Подобряване на икономическите показатели на територията на града; Значително подобряване на условията за развитие на търговия на територията на града;  Създаване на удобства за търговците и потребителите на общинския пазар; Модернизиране на инфраструктурата на новия пазар; Създаване на предпоставки за създаване на работни места.
 

 
Проект  по Оперативна програма “Регионално развитие” 2007-2013 г.   “Асеновград - свещената порта на Родопите”. Стойност 3 045 384.01 лв.
 
Проекта постигна основната си цел превръщането на емблематичната за града Асенова крепост в конкурентоспособна туристическа атракция. Основните дейности по проекта бяха  насочени към цялостно и трайно подобряване и обновяване на визията на историческия комплекс. Извърши се реставрация и консервация, както и подобряване инфраструктурата около него. Разшири се вече съществуващия паркинг и  се изгради голям информационен център. По самия  крепостeн комплекс се подмениха настилките, изградиха се на нови стъпала и каменна зидария, монтирани бяха парапети по всички опасните места, цялостно почистване от растителността, оформяне на пътеките и алеите за преминаване,  реконсервация на горните повърхности на крепостните градежи и консервационна запечатка на средновековните зидове. Оформиха се кътове за отдих и се монтираха пейки. Постави се художествено и парково осветление от над 240 прожектора. В крипта на църквата се оформи зала, която ще се използва като информационно-културен център,  подмени се изцяло покривната част на църквата и др.
 
Достави се географска информационна система (ГИС). Посетителят може да получи необходимата информация за места за посещение.  ГИС  дава възможност да се посочи на карта както местоположението на отделните обекти, така и да се представи цялата текстова и документална информация, включително със снимки, видео материали, графики и триизмерни изображения. Беше изготвен 3 D модел на крепостта, както и виртуална разходка из цялата крепост. Тази информация е публикувана в Интернет портала на община Асеновград, както и на 5 информационни киоски.
 
Доставиха се  и се монтираха 2 броя видеостени, на които се  излъчват специално направени по проекта кратки филми рекламиращи Асеновата крепост и основните туристически забележителности в общината.
                           
Достави се пълно оборудване за туристическия информационен център – стелажи, столове, бюра, шкафове, витрини и др. Доставиха  се  още хардуерен сървър,  настолни и мобилни компютърни системи, визьори за наблюдение, информационни киоски  и др.
 
Експонира се средновековна бойна техника в подножието на крепостта - метателни и стенобойни машини в реални размери - 2 броя балисти , 2 броя катапулти, 1 таран и 1 бойна кула, които са важен елемент за пресъздаването на историческата действителност.
 
Изгради се система за видеонаблюдение. Изработиха се 2 бр. макети на крепостта. Изготвиха  се  емблема на археологическия комплекс Асенова крепост, туристическа брошура с кратка история на археологическия комплекс, луксозен туристически гайд на 7 езика, сайт, 3 броя промоционални филми озвучени на по 7 езика всеки. Филмите дават възможност новосъздадената атракция да се рекламира в различни медии, включително интернет. Наети и поставени за  срок от една година са пет рекламни билборда, които ще рекламират туристическата атракция комплекс „Асенова крепост”. Обучиха се 10 души по професия „Аниматор в туризма” част от които работят в реновирания туристически център.  
 

 
Проект по Оперативна програма “Регионално развитие” 2007-201 г. „Създаване на условия за устойчиво развитие и подобряване на жизнената среда, чрез предприемане на мерки за защита от наводнения в Община Асеновград”. Стойност : 944 315,59 лв.
 
Проектът постигна основната си цел – подобряване на физическата среда и превенция на риска, предотвратяване на наводнения и намаляване на риска за хората и околната среда. Аман дере се намира в югозападната част на гр. Асеновград в полите на Родопите. Водосборният басейн се формира от северните склонове на Родопите между с. Лясково и гр. Асеновград, разположен между коти 902 м и 242 м с обща площ от 2,04 км². Постъпващите повърхностни води в дерето причиняваха неговото затлачване, вследствие на което при проливни дъждове водите се разливаха по улиците на града, като причиняваха ерозия на пътните настилки, наводнения на къщи и мазета и затруднения на движещите се транспортни средства. Заливаните площи бяха 370.8 дка.
 
Основната дейност по проекта-строително-монтажните работи включваха почистване на дерето от храсти и наноси до чертите на града, извършване на корекция на наклона на двата бряга, изграждане на водохващане с филтър на повърхностните води от дерето и изграждане на извеждащ водопровод, в това число под пътя Асеновград - Смолян и под жп линията Асеновград – Пловдив, и заустване на тръбите в коритото на река Чая. 
 

 
Проект по Оперативна програма “Регионално развитие” 2007-2013 г. „Изграждане на Център за настаняване от семеен тип - гр. Асеновград”. Стойността 786 832,40 лв.
 
Проекта постигна основната си  цел  осигуряване на подходяща и ефективна социална инфраструктура, допринасяща за предоставяне на нов вид резидентни и съпътстващи услуги в Община Асеновград, заменящи институционалната грижа. Новият вид резидентни услуги целят осигуряване на качество на живот, гарантиращо пълноценното физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на децата и младежите с увреждания в естествената за тях среда, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа в Центъра за настаняване от семеен тип /ЦНСТ/ гр. Асеновград.
 
Капацитетът на новоизградения център е 12 деца и младежи с увреждания от специализирани и институции и 2 допълнителни места за настаняване от общността по спешност. 

 
Проект по Оперативна програма “Регионално развитие 2007-2013 г.” „Основен ремонт на общинска образователна инфраструктура за прилагане на мерки за повишаване на енергийната ефективност”. Стойност : 4 257 761 лв.
 
Проектът постигна основната си цел - осигуряване на високо ниво на енергийна ефективност в образователната инфраструктура, подобряване на качеството на жизнената и работна среда и нивото на образователния процес и подобряване на достъпността до образование и грижи за децата в Община Асеновград.
 
Целевите групи, положително повлияни от проекта са: Ученици в средно-образователни институции в обхванатите обекти на интервенция - 1 846 младежи, Ученици в основни образователни институции в обхванатите обекти на интервенция- 559 деца, Деца от 2 до 7 г. , настанени в обединени детски заведения и целодневни детски градини, - 863 деца, Ученици от малцинствени групи, включително роми в основни и средни образователни институции- 779 ученици, Деца от малцинствени групи, включително роми в детски заведения-135 деца, Деца и ученици с физически увреждания-10 деца/младежи, Служители в учебните заведения. - 386 души , както и 6 536 души - родители на учениците жители на Асеновград, с. Тополово , кв. Долни Воден, млади семейства- 863, семействата на заетите в образователната инфраструктура- 386.
 
Приложиха се мерки за енергийна ефективност в следните детски и учебни заведения: СОУ "Св.Св. Кирил и Методий" – гр. Асеновград; СОУ "Св. Княз Борис І" – гр. Асеновград; ОУ "Панайот Волов" – гр. Асеновград, кв. Д. Воден; ОУ "Отец Паисий" – с. Тополово; ОДЗ "Бако Динчо" – гр. Асеновград; ОДЗ "Асенова крепост" – гр. Асеновград; ЦДГ "Дружба" – гр. Асеновград; ЦДГ "Слънце" – гр. Асеновград; ЦДГ "Мир" – гр. Асеновград.
 
Строително - ремонтните дейности включваха - топлинна изолация на външните стени на сградите, включваща полагане на топлоизолация, подмяна на дървена дограма с PVC с двоен стъклопакет с нискоемисионно стъкло, полагане на топлоизолация на покрив, основен ремонт на вътрешните отоплителни инсталации и отоплителни тела, обновяване на котелните стопанства, обновяване на системите на БГВ с използване на слънчеви колектори.
 
Постигнати резултати от реализацията на проекта :
-ремонтирани сгради на 9 обекта с обща РЗП 26 927,25 кв.м;
-подобрени енергийни характеристики на сградите;
-подобрена ефективност на топлоснабдяване;
-намаляване на енергоемкостта, разходите за енергия и вредните емисии;
-привеждане на сградите съобразно изискваните санитарно-хигиенни норми за топлинен комфорт, както и създаване на условия за нормално протичане на учебния и възпитателния процес;
- 5 398,86 MWh средногодишно спестени финансови ресурси вследствие на подобрена ефективност на топлоснабдяване и въведени мерки за енергийна ефективност;
- 3 268 ученици/деца с подобрени условия за протичане на учебния и   възпитателния процес в сградите на образователната инфраструктура
 

 
Проект:  Регионални мрежи за онлайн енергийно обучение.
 
Проектът се финансира по програмата Интелигентна Енергия – Европа (ИЕЕ).
Координатор на проекта е Националният технически университет – Атина (Гърция).
 
В рамките на проекта са разработени:
дигитални инструменти и методики: насочени към цифровизация на вече наличните инструменти и методологии, които са разработени до този момент за развитието на SEAPs.
Осигуряване на интернет платформа, която ще консолидира инструменти и указания за тяхното използване, както и за разпространението на знания за енергията в условията на намаляване на CO2, ВЕИ и РИЕ сред членовете на Конвента на кметовете. По-специално, тази платформа Мрежата ще предоставя следните услуги:
Разпространение: Аудио - Видео обучения, видео презентации, най-добрите практики, Новини / Обяви, книги /списания, е-списание/, Е-бюлетин.
Сътрудничество: събития (конференции, семинари), съобщения, виртуални общности.
Диалог: обмяна на съобщения, глас и видео, покани, e-конференции, виртуални събития, дискусионни форуми.
Управление на знанията: Форуми (Представяне на идеи, бъдещи проекти, искания за партньори / сътрудничество), библиотека с документи, анкети.
Ръководство и семинари за местните действащи лица: Провеждане на серия от семинари за обучение на местните участници и представители на местните власти, както и заинтересовани граждани, за по-добро разбиране и правилно използване на предоставяните е-енергийни услуги. За тази цел, ще бъдат реализирани следните действия:
 
Разработване на ръководство по отношение на е-платформа и услуги, включително и реални примери от живота, които ще бъдат преведени на няколко езика.
 
Осъществяване на две групи на обучителни семинари. Първата група от обучения, адресирана до местните власти с цел да се установи екипа, отговарящ за надзора над дейността на електронната платформа. Втората група от обучения с информативен характер и е адресирана до основните заинтересовани местни участници, така че те да могат да придобиват знания по отношение на услугите, предоставяни от е-платформа, както и начина, по който взаимодейства с ежедневния живот на общността.
 

 
Проект : „Цялостна реконструкция на част от път IV-58017 Жълт камък - Узуново - Три могили и на пътен участък между с.Богданица и с. Конуш /IV-58807/”, по Оперативна програма «Регионално развитие 2007-2013г.».  Крайна стойност 4 390 485,71 лв.
 
Проекта  осъществи така закъснялата цялостна реконструкция на отсечката до с. Жълт камък на базата на съществуващия пробив с частична трошенокаменна настилка, с оглед нормализиране на транспортните връзки със селищната система и страната. С реконструкцията на пътя, населението от Жълт камък и Узуново вече има връзка както с Асеновград, така и с Кърджали.
 
По проекта бяха извършени следните СМР дейности: земни работи, асфалтови работи, малки съоръжения, пътни знаци, пътна маркировка.
 
С реализацията на проекта  се осъществи и реконструкция на отсечката с. Богданица - с. Конуш, с което се довърши пътя „Избеглии - Конуш - Поповица”. Пътя се намира в две общини –Садово и Асеновград. Реконструираната отсечка  е  близо три километра и половина и със пускането и  се съкрати връзката и значително се намали времето за пътуване, от една страна към Първомай и пътя за Бургас, от друга – към Пловдив. От реконстукцията на този път се възползва населението на селата: Избеглии, Конуш, Ахматово, Богданица и Поповица.
 
По проекта  бяха  извършени следните СМР дейности: почистване на строителната площадка, земни работи, настилки, асфалтови работи, отводняване, огради пътни знаци и маркировка.
ОПОС
ОПАК
Администрация онлайн
Музеи на града
ЕС
ЕСФ